W ubiegłym roku powstał Raport „Przyszłość Narzędzi HR” na podstawie badania rynku w postaci ankiety on-line przeprowadzonej na przełomie roku 2015/2016, dystrybuowanej poprzez nasz portal. W badaniu wzięło udział 200 respondentów zatrudnionych w przedsiębiorstwach powyżej 100 osób. Raport został opracowany przez grono specjalistów związanych z działami HR, biorących czynny udział w rozwój HRowego rynku dzięki swojej wiedzy i zaangażowaniu. Wyniki raportu z jednej strony pozwalają na analizę różnic pomiędzy oczekiwaniami małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, z drugiej – na prześledzenie zakresu potrzeb dotyczących rozwiązań IT w podziale na sektory. I to właśnie w ujęciu sektorowym uwidaczniają się istotne różnice. Na przykład firmy usługowe i dostarczające technologie są bardziej nastawione na Employer Branding niż firmy produkcyjne. Te ostatnie są jednak zainteresowane programem poleceń pracowniczych, podobnie jak szeroko pojmowany biznes. Z kolei w „Biznesie” widać duże zapotrzebowanie na narzędzia związane z coachingiem, mentoringiem i rozwojem pracowników. Wszystkie sektory poszukują rozwiązań umożliwiających sprawne przeprowadzanie ocen pracowniczych, znacznie mniejsze jest zaś zainteresowanie elastycznymi systemami premiowania i świadczeniami pozapłacowymi. Takie wyniki (większe zainteresowanie narzędziami dotyczącymi rozwoju, mniejsze systemami premiowymi i innymi świadczeniami pozapłacowymi) mogąwynikać z coraz silniejszego trendu związanego z Employer Branding oraz budowaniem strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o strategię rozwoju pracowników (Success Factors). W najbliższym czasie jeszcze więcej firm będzie poszukiwać skutecznych narzędzi IT pozwalających na budowane reputacji sprawdzonego, rzetelnego, dobrego pracodawcy poprzez oferowanie pracownikom strategii rozwoju i podnoszenia kompetencji dostosowanej do potrzeb stanowiskowych oraz indywidualnych predyspozycji.

Źródło: hrstandard.pl, stan z dnia 20 grudnia 2016 r.

Od nowego roku zmiany w zasadach oceniania pracy dyrektora>>