- Z naszych badań wynika, że osobom z niżu demograficznego, rozpoczynającym karierę, szczególnie zależy na rozwoju. Dlatego też chętnie śledzą zmiany na rynku pracy i starają się jak najlepiej wykorzystać nadarzające się zawodowe szanse. W ich poszukiwaniu, młodym pomaga regularna obserwacja aktualnych ofert pracy dostępnych na Pracuj.pl. Dzięki analizie ofert pracy mogą też się zorientować, jak wyglądają możliwości zawodowe w obszarach ich zainteresowań, jakie perspektywy rozwoju mogą się przed nimi rysować -  komentuje Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.

Podstawową zaletą bycia na bieżąco z rynkiem pracy, na jaką wskazują respondenci, jest możliwość znalezienia lepszego zatrudnienia. Tak twierdzi 55 proc. badanych w wieku 18-29 lat. Tego zdania jest blisko połowa ankietowanych w wieku 30-39 lat (49 proc.) i 45 proc. badanych w wieku 50-59 lat. Stałe trzymanie ręki na pulsie pozwoli nam zweryfikować m.in. czy pożądani przez nas pracodawcy poszukują aktualnie specjalistów z naszej specjalizacji zawodowej  jakie firmy rozpoczynają działalność na polskim rynku, jak zmieniają się oczekiwania wobec potencjalnych kandydatów.

Badanie Pracuj.pl pokazało, że grupą wiekową, która najczęściej śledzi na bieżąco oferty pracy, są Polacy w wieku 18-29 lat (34 proc.). Dla porównania, regularne obserwowanie ogłoszeń deklaruje 24 proc. osób w wieku 40-49 lat i jedynie 17 proc. w wieku 50-59 lat. Młodzi ludzie także częściej niż pozostałe grupy wiekowe informacji na temat rynku pracy szukają w internecie. Taką postawę zadeklarowało 61 proc. badanych w wieku 18-29 lat. Tę samą odpowiedź wskazało 45 proc. osób z przedziału wiekowego od 30 do 39 lat i 41 proc. w wieku 40-49 lat.

- Internet to naturalne środowisko dla osób należących do młodego pokolenia. Jednocześnie jest jednym z najwygodniejszych sposobów poszukiwania możliwości zawodowych. Chcąc zgłębiać wiedzę na temat sytuacji na rynku pracy, młode osoby powinny w pierwszej kolejności obserwować informacje dostępne na portalach z aktualnymi ofertami pracy. Jest to szczególnie ważne, kiedy zależy nam na zdobyciu informacji w kontekście pożądanych przez firmy kwalifikacji – przekonuje Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.

*Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Pracuj.pl przez TNS Polska, na reprezentatywnej próbie 1000 aktywnych zawodowo Polaków.