Jak wskazują eksperci eRecruiter, wiedza pracodawców na temat zasad dobrze prowadzonej rekrutacji oraz dbałości o candidate experience z roku na rok jest coraz większa. Jednak jest jeszcze kilka obszarów, nad którymi muszą popracować. – Rekrutacja to złożony proces, który trzeba odpowiednio wcześniej zaplanować, żeby przyciągnąć najbardziej pożądanych kandydatów.

Pracodawcy powinni zwrócić uwagę na przykład na to, że potencjalnych pracowników odstrasza rekrutacja ukryta. Jeżeli nie ma takiej konieczności żeby pomijać w ogłoszeniu nazwę firmy, warto z tej praktyki zrezygnować. Jednak lista elementów i zasad, o które trzeba zadbać w procesie rekrutacji, jest znacznie dłuższa. Ich zastosowanie z pewnością pozytywnie przełoży się na końcowe efekty, czyli zatrudnienie wartościowych pracowników – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Jakich ogłoszeń unikają kandydaci?

Z najnowszej edycji badania wynika, że kandydaci unikają ogłoszeń, które nie zawierają nazwy przedsiębiorcy (67% wskazań), niejasno przedstawiają stanowisko pracy (50%) oraz posiadają lakoniczne informacje na temat tego, co firma oferuje kandydatom (47%). W ofercie o pracę rekruterzy powinni również uwzględnić wysokość wynagrodzenia. Takiej informacji oczekuje aż 43% kandydatów. – Publikacja ogłoszenia o pracę to jeden z pierwszych elementów procesu rekrutacji.

Dla pracodawcy istotna jest nie tylko jego treść, ale także łatwość zamieszczenia ogłoszenia, dotarcia do określonej grupy kandydatów czy możliwość modyfikacji treści, o ile będzie taka potrzeba. W ogłoszeniach o pracę, pracodawcy powinni również zrezygnować z wymogu pisania listu motywacyjnego, aż 39% kandydatów porzuca wtedy pomysł ubiegania się o dane stanowisko.

A jakie oferty pracy przyciągają kandydatów?
Aż 84% starających się o pracę deklaruje, że na decyzję o wzięciu udziału w procesie rekrutacyjnym do konkretnej firmy, najbardziej wpływa ciekawa i dopasowana oferta pracy. Jeżeli zatem w publikowanych ogłoszeniach przedstawiciel firmy jasno opisze stanowisko i potencjalne benefity, uwzględni wynagrodzenie oraz zrezygnuje z wymogu przygotowania listu motywacyjnego, szansa na przyciągnięcie wartościowych kandydatów, bardzo wzrasta.

Dla więcej niż połowy kandydatów (58%) kluczowy jest łatwy dostęp do informacji o pracodawcy i procesach rekrutacyjnych. Co drugi respondent deklaruje, że na decyzję o wzięciu udziału w procesie rekrutacyjnym do konkretnej firmy, wpływa także dobra opinia o niej wśród znajomych. 
Źródło: eRecruiter
Więcej >>>